torsdag 20. januar 2011

Kaffekøpping

Vår nye venninne Karen jobber på Kaffemisjonen i Bergen. Hun er så flink til å lage kaffe at hun ble nominert til NM i Barista! Nemlig! Etter et kafebesøk på Kaffemisjonen fikk Larry og Roger (også en ny venn) overtalt henne til å holde "Kaffekøpping" for dem og en gjeng med venner.
"Kaffekøpping, hva er det?" tenker du kanskje. Jo, det er 5 kopper med 5 forkskjellige typer kaffe; fire typer skikkelig kaffe fra kaffebaren og en typisk RIMI-kaffe. Alle deltakerne får utdelt et skjema hvor man skal skrive ned lukt og smak. Til slutt forteller alle hva de observerte.
Vi hadde fått litt forkjellige observasjoner her og der,  alt fra solbærtoddy til sjømat. Veldig mye godt:) Men, det slående var at vi alle hadde funnet at en spesiell kaffe som luktet og smakte som gress, kjemikalier, bark og annet gugg. Du tror det kanskje ikke når jeg sier det, men det var RIMI-kaffen! Fysjom!! sier jeg bare! Tenk at det kan være så stor forskjell på svart kaffe!
Heldigvis var fikk vi alle nyte vår favorittkaffe, brygget fra Karens v60. Mmmmm!

Meeen, tilbake på mitt eget kjøkken sitter jeg å slurper i meg den gode gamle RIMI-kaffen. Den gjør jo tross alt nytten til en fjerdedel av prisen...
v60

 Larry og Astrid følger nøye med, mens Karen brygger og forteller.

 En ivrig kaffelukter

Mmmm...den var mørk og sterk;)

Våre gode venner Astrid og Raymond ble også med. 
Vi er heldige som har så fine folk å være venner med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar